Tennis

Wang elimina Serena i Gauff, de 15 anys, fa fora Osaka, la campiona

Tennis.

El quadre femení de l’obert d’Austràlia s’ha esvalotat aquesta matinada en la primera jornada de setzens amb les eliminacions de la gran Serena Williams (8) i de la japonesa i encara vigent campiona Naomi Osaka (3), que ha cedit per un clar 6-3 i 6-4 contra la nord-americana de 15 anys Coco Gauff (67a). L’adolescent se les haurà en els vuitens contra la vencedora del duel entre la nord-americana Sofia Kenin (14) i la xinesa Shuai Zhang.

Williams no es treu de sobre la maledicció que la persegueix des que va guanyar el seu 23è Grand Slam –l’obert d’Austràlia 2017–i s’ha enganxat els dits contra la xinesa Qian Wang per 6-4, 6-7 (2) i 7-5 en un partit en què els errors no forçats de revés l’han condemnat. Es dona la circumstància que l’asiàtica va caure contra Serena en els quarts del darrer obert dels Estats Units per un escandalós 6-1 i 6-0 consumat en només 44 minuts. Queda clar, doncs, que Wang, que ha jugat un gran partit amb cops molt profunds i una gran fiabilitat, ha sortit a la pista amb la lliçó apresa.

L’australiana Ashleigh Barty (1), en canvi, no ha tingut massa problemes per batre la kazakha Elena Rybakina (29) per 6-3 i 6-2 i jugarà contra la nord-americana Alison Riske (18). Seguint amb el fil del quadre femení, la danesa Caroline Wozniacki ha cedit per 7-5, 3-6 i 7-5 contra la tunisiana Ons Jabeur el darrer partit oficial de la seva vida. Wozniacki va ser campiona del torneig el 2018. Jabeur (78a de la WTA) serà precisament la rival de Wang.

En el quadre masculí, Novak Djokovic (2) ha derrotat el japonès Yoshihito Nishioka per 6-3, 6-2 i 6-2 i jugarà els vuitens contra el perillós argentí Diego Schwartzman (14), que ha vençut el serbi Dusan Lajovic per 6-2, 6-3 i 7-6 (7).

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.